Kaunis kesäpäivä

lauantai 3. helmikuuta 2024

Tilkankadulla

    










Reippailin eilen perjantaina puolenpäivän aikaan itsekseni Munkkiniemeen kirjastoon ja takaisin. Otin kuvan katoavasta luonnon lumiveistoksesta nurmikolle sulaneella jääkentällä. Kirjastosta oli noudettavana varaamani Jonathan Franzenin Epämukavuusalue, Henkilökohtainen historia. Lainasin samalla Colson Whiteheadin kirjan Harlem Shuffle. Whitehead on uusi kirjailija minulle. Saa nähdä pidänkö vai en? Viime yön on satanut lunta. Parvekkeella se on sulanut vedeksi, mutta pihalla lunta on kauttaaltaan puhdas, valkoinen kerros. Helena teki eilen aamupäivällä luonnoksia makuuhuoneen työpöydän ääressä ja iltapäivän ja illan käsitöitä. Minä jatkoin eilen sivun verran kuunnelmakokeilua. Nyt aamuyöllä olin hereillä ennen kellonsoittoa ja päässä pyöri muutoksia tähän toistaiseksi kirjoittamaani. Se mitä olin saanut aikaiseksi vesittyi vähin erin kokonaan. Eli ensimmäinen ja toinen yritys saavat ruksit ylitseen. Pidänkö tänään välipäivän vai aloitanko sen jonkin, joka on utuisena taustalla? Unennäköä kaikki. Eilen iltapäivällä luimme ääneen Peter Hoegin kirjaa Norsunhoitajien lapset. Se on melkein puolivälissä. Jonathan Franzenin romaanista Muutoksia minulla on luettavana vajaa kolmekymmentä sivua. Helena lukee Dickensin Pickwick kerhon jälkeenjääneitä papereita.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti