Kaunis kesäpäivä

keskiviikko 19. heinäkuuta 2023

Tilkankadulla

    







Tänään on kymmenen kuukautta muutosta Helsingin Pikku Huopalahteen. Paljon on sinä aikana Helena tehnyt uusia akvarelleja ja luonnoksia, täyttänyt luonnosvihkoja ja virkannut isoäidinneliöitä. Minä olen ahertanut Gaz matkaan -käsikirjoituksen parissa. Tekstin kolmas osa on tehty alusta loppuun täällä Helsingissä ja sen lisäksi olen työstänyt koko tekstiaineistoa mennen tullen useaan kertaan. Nyt käsikirjoitus odottaa läpilukua. Olen lähdössä nyt aamulla bussilla Nuuksioon. On marjojen ja sienten aika. Eilen aamulla teimme aamukävelyn kiertäen rannan kautta ylös Tilkanmäelle ja Korppaanmäelle – ovatko ne eri kallioita? – ja poikkesimme Ruskeasuon Teboilille kahville ja munkkirinkelille. Helena luki loppuun Graham Greenen Pakoteitä. Minä olen lukenut kaksi kolmasosaa Norman Mailerin kirjasta Muinaiset illat. Yö on siinä lopuillaan ja isoisoisä vaikenee välillä, kun hän huomaa, että vain nuori poika on hereillä. Pojan isä on nukahtanut ja pojan äiti ja farao ovat poissa, missä ovatkaan. Luvussa on Kuningatarten kirja ja faraota vihaavat henkilöt tekevät loitsujaan. Isoisoisä, koska mies elää neljättä elämäänsä. Henkien, rajattomien yksinvaltiaiden ja orjien maa ja aikakausi.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti