Kaunis kesäpäivä

maanantai 22. elokuuta 2022

Muutto

 




Maanantaiaamu koitti Luumäen Taavetissa pilvisenä. Eilen sunnuntaina iltapäivällä ja illalla katsoimme lauantain tavoin jalkapalloa televisiosta ja keräsimme voimia muuttoprojektiin. Kun aloitimme reilu kaksi vuotta sitten Kaunis kesäpäivä -blogin ja olimme pitäneet sitä kuukauden verran, tuli eteen muutto Lappeenrannasta Taavettiin. Pyrin päivittämään silloin muuttotapahtumia blogissa ja aion ja aiomme luonnollisesti tehdä niin myös nyt. Eilen sunnuntaina Helena pakkasi valmistavana ja ennakoivana työnä lankoja pieniin muovipusseihin ja joita voi sitten pakata muuttolaatikoihin sopivaksi täytteeksi. Tänään on vuorossa osoitteenmuutoksia, nykyisen asunnon irtisanominen, toimintaa netissä ja tarpeen mukaan puhelinsoittoja. Menneenä viikonloppuna Helena luki lauantai-iltana sängyssä loppuun Lucy Adlingtonin kirjan Auschwitzin ompelijattaret. Hän ei suosittele sitä minulle, koska olen niin herkkä. Eilen Helena luki sänkylukemisina Sisko Istanmäen Sisarteni elämät. Minulla on luvussa William Carlos Williamsin Spring and All. Se kulkee mukana huoneesta toiseen ja luen sitä pätkinä. Olen sivulla 26. Seitsemältä käyn kaupassa eli sen jälkeen, kun olen laittanut tämän postauksen julki. Teemme täsmäostoksia, vaikka varsinaiseen muuttopäivään on vielä neljä viikkoa. Luultavasti palautan tänään myöhemmin lainoja kirjastoon. Klaffipiirongin päällä on kuusi lainakirjaa.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti