Kaunis kesäpäivä

tiistai 2. heinäkuuta 2024

Tilkankadulla

    












Lisää koristekasveja on kukassa pihan istutuksissa. Toissapäivänä kuvasimme ensimmäisiä kukkivia ahdekaunokkeja Helsingin Ruskeasuolla, Mannerheimintien varren nurmikaistalla ja eilen Pikku Huopalahden puistossa oli notkelma sinisenä niittyhumalaa. Helena teki eilen My Garden -akvarelleja ja minä jatkoin Ruostetta. Olen kuvannut vähän kerrassaan Helenan minulle lahjaksi antaman luonnoslehtiön sivuja. Helena luki loppuun minun päiväkirjani, joka päättyi huhtikuun loppuun tätä vuotta. Hän luki sen lisäksi James Joycen romaania Finnegans Wake. Minä olen puolivälissä Romain Rollandin Jean-Christophen kolmatta osaa, Matkan loppu. Tuittuileva, hölmöilevä päähenkilö veljeilee joutoaikoina erilaisten vallankumouksellisten kanssa ja menee uteliaisuuttaan seuraamaan toukokuun ensimmäisen päivän mielenosoitusta, joka muuttuu väkivaltaiseksi yhteenotoksi ja arvon säveltäjän pitää paeta maasta ja Pariisista, nyt Sveitsiin. Onko siinä itse kirjailijan taustaa osittain? Eilen illalla olivat vuorossa em-jalkapallossa seuraavat neljännesvälierät, Ranska Belgia päättyi 1 - 0 ja Portugali Slovenia -ottelussa tarvittiin rangaistuspotkukilpailu ennen lopputulosta 1 - 0.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti