Kaunis kesäpäivä

sunnuntai 30. lokakuuta 2022

Tilkankadulla

    







Paluu normaaliaikaan. Meillä on enää kuusi kelloa, jotka pitää siirtää manuaalisesti oikeaan aikaan. Kulttuuria on tarjolla maailmalla ja kaupungissa, tiedossa, mutta me pysyimme eilen Pikku Huopalahdessa ja teimme tutustumisretken Tilkanmäen laidalle Ruskeasuolla. Koroistentie 4 on sen taloyhtiön osoite, jonka kolmesiipiset tornitalot näkyvät hyvin Mannerheimintien kulkijoille. Helenan piti hakea kellarivarastosta lisää akvarellipapereita ja lehtiöitä. Lehdet piirrättävät. Minä luin loppuun Yli Nevan ja rajan -käsikirjoituksen. Otin uuden tiedoston, työnimenä Gaz matkaan ja kopioin molemmat tulevaisuusfiktioni sinne. Olen valmis aloittamaan kolmannen osan, Mars matkaan. Muuna lukemisena olen lukenut viime päivinä neljää eri kirjaa. Luin taas Pentti Saarikosken Hämärän tanssit, toisen kerran tänä vuonna. Runebergin Fänrik Ståls sägner on kesken. Samoin Hannu Karttusen Matkalla avaruuteen. Uutena aloin eilen lukea ääneen Stephen Kingin mielestäni parasta teosta Liseyn tarina. Tämä on kolmas tai neljäs kerta, kun olen lukemassa sitä. Yhden kerran olen lukenut sen englanniksi.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti