Kaunis kesäpäivä

tiistai 6. huhtikuuta 2021

Terveisiä Taavetista

   






Tiikerintalja -fiktio on sivulla kahdeksankymmentäkaksi. Kaikkiaan käsikirjoitusta on yli satakaksikymmentä sivua. Viimeiset kaksi viikkoa olen kirjoittanut vain sitä. Siis päiväkirjojen ohella. Luen Mika Waltarin kirjaa Turms kuolematon ja olen siinä puolessa välissä. Arvioin lukiessani kirjailijan tarinankerrontataitoa. Sujuvaa draamaa ja selkeitä henkilöhahmoja. Hain netistä arvioita Turms kuolematon -romaanista ennen kuin lainasin sen. Siellä oli maininta, että tarina on liian verkkainen. Ei minun makuuni, mutta ehkä olen itse sopivan verkkainen? Toisena lukukirjana minulla on Eugene O'Neillin näytelmä Pitkän päivän matka yöhön, jossa olen viimeisessä näytöksessä, loppuhuipennuksessa. En ole innostunut aiheesta. Nyt aamuvarhaisella satoi hetken ajan lunta, sen verran, että tien pinnalle, nurmikoille ja katoille kertyi ohut valkoinen kerros. Sää on pakkasen puolella ja luvassa on lumikuuroja päivemmällä.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti